09126760463

ساعت بیولوژیک خواب

تاثیر ساعت بیولوژیک بر کیفیت خواب

تاثیر ساعت بیولوژیک بر کیفیت خواب رابطه مستقیم دارند. به طوری که هر چقدر ما در تایم طلایی خواب ( ساعت بیولوژیک خواب ) که از ساعت 21:30 الی 03:00 میباشد را در خواب عمیق باشیم کیفیت خواب قابل قبولی را دریافت میکنیم. علاوه بر فوایدی که برای بدنمان به همراه دارد کیفیت عملکرد ما در طول روز را بهبود میبخشد.

تشک باکیفیت.خواب باکیفیت

طبق گزارش منتشرشده از دانشگاه هاروارد در سال 2013 انسان به طور میانگین 35درصد از زمان خود و به عبارتی یک سوم از عمر خود را به خواب اختصاص میدهد. پس بسیار مهم و حائز اهمیت است که از چه نوع تشک و کالای خواب برای سپری کردن این میزان از عمر خود استفاده میکند.

ما در سایت کالای خواب اکسا صمیمانه درکنارشما هستیم تا با انتخاب بهترین تشک با توجه به شرایط شما ( وزن, سن, سلیقه, بودجه و… ) لذت خوابی عمیق وباکیفیت را تجربه کنید. برای مشاوره تخصصی با کارشناسان سلامت کالای خواب اکسا و خرید تشک اینجا کلیک کنید.

بهترین ساعت خواب چه ساعتی است

زودخوابیدن و زود بیدارشدن و یا خواب کافی در دنیای مدرن امروزی با توجه به مشغله ها وظایف کاری , چالش ها و یا نگهداری از فرزندان و خانواده شاید کمی بیش از حد ایده آل و یا حتی رویایی باشد! در این مقاله علمی از سایت کالای خواب اکسا درکنار شما هستیم تا با بررسی های علمی و تحقیق و پژوهش های محققان مشخص کنیم بهترین ساعت خواب چه ساعتی است.

ساعت بیولوژیک خواب

ساعت بیولوژیک خواب بین 21:30 الی 03:00 میباشد که در واقع همانند یک ساعت درون بدن ما عمل میکند. در واقع هرکدام از ما با توجه به زمان و کیفیت خوابمان یک ساعت بیولوژیک مشخص داریم و با خارج شدن از ان در ساعات خاص از طول روز احساس خواب الودگی میکنیم.که

علت خواب الودگی در طول روز

علت خواب الودگی در طول روز به علت کمخوابی معمولا در بازه زمانی 13 تا 15اتفاق می افتد. خواب الودگی در طول شب به علت کمخوابی معمولا در بازه زمانی 1 تا 3 بامداد میافتد. در واقع هرچه ما در طول شب خواب کافی و باکیفیتی داشته باشیم در طول روز کمتراحساس خواب الودگی میکنیم.

تاثیر عادات بر ساعت بیولوژیک خواب

خوابیدن و بیدارشدن ما در هرساعتی میتواند ساعت بیولوژیک ما را از حالت نرمال خارج کند و باعث تغییر در ساعت بیولوژیک خواب ما میشود. البته به مرور بدن ما با این شرایط جدید وقف پیدا میکند به طوری که هرروز یک ساعت مشخص به خواب میرویم و صبح بدون نیاز به زنگ ساعت از خواب بیدار میشویم. اگر با توجه به کارهای تحصیلی خانوادگی و یا هر دلیل دیگری ساعت بیداری ما از حالت طبیعی و بیولوژیکی خود خارج شود این امر باعث خواب الودگی ما در طول روز میشود.

خواب موردنیاز برای هرگروه سنی

خواب موردنیاز برای هرگروه سنی کمی متفاوت است و محققان بر این باورند که افراد بالغ و بزرگسالان حداقل باید 7 ساعت از طول شبانه روز را به خواب اختصاص دهند. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات و  عوارض شوند.

در جدول زیر میتوانید میزان خواب مورد نیاز برای هرگروه سنی را مشاهده کنید.

عوارض کمخوابی و خروج از سیکل خوابی

عوارض کمخوابی و خروج از سیکل خوابی در بلندمدت میتواند عوارض جبران ناپذیری بر بدن داشته باشد و سلامتتان را به خطر بیندازد.

برخی از این عوارض عبارتند از: دیابت, خواب الودگی مفرط ,افسردگی ,کج خلقی ,فشارخون بالا و حواس پرتی میباشد.

  عوارض خواب زیاد

عوارض خواب زیاد مانند کمخوابی برای سلامت شما مضر میباشد. اما بشنوید از عوارض خواب زیاد که میتواند دلایلی فراتر از بحث خواب داشته باشد. محققان برای خواب زیاد عواملی همچون فشار روحی ,افسردگی ,دیابت ,بیماری ام اس و… نام میبرند که میتواند از دلایل خواب زیاد و افراطی باشد.

با این حال خواب زیاد عوارضی دارد که به آن اشاره میکنیم: افسردگی, مشکلات قلبی و عروقی , حواس پرتی ,کم طاقتی و  بدخلقی

بهترین ساعت شروع خواب

بهترین ساعت شروع خواب از دید محققان ساعت 21 تا 22:30 میباشد ومیزان آن با توجه به گروه سنی شما تعریف شده است. با این حال در دنیای مدرن امروزی خواب و بیداری در یک تایم مشخص مخصوصا برای بزرگسالان بسیار دشوار و چالش برانگیز و کمی دور از تصور میباشد. با این حال شما میتوانید بامدیریت زمان و انجام کارهای مهم و الویت بندی شده خود در طول روز و مدیریت زمان به رسیدن خواب خود به میزان کافی و کیفیت خوب در ساعت بیولوژیکی بدنتان بسیار کمک کنید.

راه حل کمخوابی

راه حل کمخوابی چیزی جز مدیریت زمان و کارهای روزمره نمیباشد. برای مثال اگر قرار است که فردا 7صبح از خواب بیدارشوید.سعی کنید تا 11 شب تمام کارهای خود را در طول روز انجام دهید که وقتی به رختخواب میروید.با خیالی آسوده و روانی راحت به خواب بروید که علاوه بر ساعت خواب کافی کیفیت خواب خوبی داشته باشید.

‫5/5 ‏‫(4 نظر)‬

محتوای جدول